arrow pointer

Brdr. Lauridsen X KEA

—— At samarbejde med universiteter

Det er primært de større virksomheder, der nærmer sig universiteterne, hovedsagelig fordi de kræver et større indtag af kandidater hvert år, og er på udkig efter måder at profilere sig på, blandt de studerende. 

Brdr. Lauridsen er opmærksom på, at de fordele, der kan opnås, er mere end blot rekruttering på uddannelsen, og der er mange måder at samarbejde med et universitet på. 

Et samarbejde har kun få omkostninger, men giver betydelige fordele, især inden for IT, hvor den forskning, der udføres på universiteterne, har direkte praktisk anvendelse. 

Gæsteforelæsninger til bachelorkurser tilbydes ofte for at “højne virksomhedsopfattelse” blandt de studerende, og disse kan være meget gavnlige for både virksomhed og universitet. 

Virksomheden får sit navn offentliggjort til de studerende, og de studerende får et indblik i det arbejde, virksomheden er involveret i. Men dette er ikke blot en mulighed for en virksomhed til at tilbringe en time med de studerende, blot for at fremme sig selv. Et universitet vil næppe gøre indsigelse mod, at en gæsteforelæser bruger fem minutter på at reklamere for muligheder i deres virksomhed, men et foredrag skal give et integreret bidrag til foredragsrækken. 

Det betyder, at foredragets indhold nøje skal udvælges og forhandles med den universitetslektor, der er ansvarlig for det respektive modul. Eleverne vil tage foredraget mere alvorligt, hvis det bidrager til kurset og vurderes i modulets kurser eller eksamen.

Kontakt os

Vi vender tilbage på din henvendelse hurtigst muligt – typisk indenfor 48 timer.

  • Felter med * skal udfyldes

—— Noget at arbejde for

Et enkelt, men effektivt middel til at profilere virksomheden, er at uddele en pris i virksomhedens navn. Præmier kan tilbydes til den bedste eller mest forbedrede studerende, i et bestemt samarbejde.

Hvis virksomheden kommer til universitetet for at annoncere vinderen og tildeler prisen, vil man normalt have mulighed for at annoncere, hvem man er, og hvorfor man tildeler prisen – en glimrende mulighed for reklame.

I vores eksempel var vores pris en stilling i virksomheden, hvor vinderen fik mulighed for at arbejde videre med sin idé, samt generel digitalisering og udvikling af vores bæredygtige omstilling.

—— Forskningssamarbejde

Mange virksomheder, i alle størrelser, afviser muligheden for at forske på et universitet, med den begrundelse, at virksomheden ikke er en forskningsorganisation – det udelukker dog ikke mulighederne for forskning.

De fleste virksomheder har mulighed for at gøre deres processer mere effektive og produktive, især hvor IT-metoder anvendes. Vi, I Brdr. Lauridsen, har for eksempel i øjeblikket en bachelorstuderende, der forsker i, hvordan en digitaliseringsstrategi kan udvikles og implementeres. 

—— Konklusion

Der er mange måder, hvorpå universiteter og erhvervsliv kan arbejde sammen, fra en mindre, relativt omkostningsfri øvelse for at øge de studerendes bevidsthed om virksomheden, til et dybtgående samarbejde, om at finde produkt- og procesforbedringer, der gavner virksomheden, såvel som universitetets forskningsprofil. 

Mulighederne er mange, og vores samarbejde med KEA har vist sig at være frugtbart, så hvis din virksomhed er interesseret, er vi sikre på, at KEA er klar til at diskutere mulighederne med dig.

Vores ydelser

Tømrer

Tømrer med fokus på kvalitets oplevelser.

Murer

Kvalitetsorienteret og effektiv murer.

Maler

Din professionelle maler.

Totalentreprise

Totalentreprise i særklasse.

Væsentlige miljømærker

Indhent et tilbud